THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, March 23, 2009

…bUah mELaka nan sEBijiK…

Aku ada sorang kwn nih..nama die Sofia..bleh dikatakan die nih mmg kaki masak la…err..maksud aku bukan kaki dia yg masak…kira die nih mmg ska sgt la masak-memasak neh…kalo nak dibandingkan ngan aku..mmg jauh die cam langit ngan bumi…tapi aku bukan nak cite pasal dak neh..aku nak cite pasal…err…buah Melaka…

Satu petang Ahad yang syahdu dan redup…tetiba aku dapat phone call dri Sofia neh. Dia ckp nak gi hantar buah melaka ntuk aku…aku pown ngan girangnya menerima ngan tangan dan kaki yg terbuka…

Beberapa jam kemudian sampai la kawan aku neh ngan se’tupperware’ buah melaka. Lalu berkatalah mak aku…

“pandai btul Sofia neh buat kuih..bukan cam Mimi neh…”

Cess…aku bukan tak pandai nak buat..just malas nak buat je. So aku cakap balik kat mak aku..

“Ala..kalo nak makan buah Melaka nnt gi je negeri Melaka..”

Aku ngan tak pike panjang terus bukak tupperware..aku ambik sebijik terus kunyah masuk dlm perut. Amboii...sedap gak!
Maka..terjatuh hati lak aku kat buah melaka tuh...

Aku pun tanya ayah aku..susah ke buat buah melaka neh...ayah aku jawab..kalo tak pandai susah la...so aku pown pikir2 sket..
Ayah aku sambung lagi...buah melaka nih kalo kita rebus masuk dalam periuk yg ada air..buah melaka yg timbul tuh blehla dikatakan da masak...

Adapun..timbullah sesuatu dlm pala otak aku...

Kiranya...

”untung buah melaka timbul, untung batu tenggelam...”

Hehe…
Kemerepekan aku hari neh adalah disebabkan oleh tadi siang aku terlebih makan kerepek…

Adioss~

p/s: sOfia..thnx for the Buah Melaka! Hee…

[momo-knockthedoor] at 17.55 pm – March 22, 2009

No comments:

Post a Comment